February 11, 2016

In big City

Soon we’ll celebrate a first year of living in China! Time goes so terribly fast. Our little son is beginning to speak three languages and asks a lot of questions. I’m looking at him and can’t believe that he’s already so big.   
Very often I’m asked: are you happy there? Do you enjoy your life there?

В июне будет год, как мы приехали в Китай. Время летит ужасно быстро! Наш сыночек уже начинает говорить на трех языках, задает мне различные вопросы, а я смотрю на него и не понимаю, когда же он успел вырасти. Но сейчас не об этом.
Самые частые вопросы, которые я слышу: "Довольна ли я?", "Хорошо ли там?".


Well, it’s not better or worse. It’s very different. Different food, different internet. Of course people are not like in Russia, and Russian people here are also not like those in Russia. A lot of things can be said about food – you take a sausage and suddenly discover that it’s as sweet as a candy…Well, I have thousands of such stories and may be one day I’ll tell you about it on my YouTube channel.    

Я могу сказать только одно, хорошо там, где нас нет. Здесь и не хорошо, и не плохо, просто все совершенно по-другому, начиная от еды заканчивая интернетом. Здесь другие люди, другие русские люди(!), другие уклады жизни, другие продукты на полках в магазинах. И совершенно другое выражение лица, когда откусываешь кусочек чего-нибудь как-будто знакомого, а чувствуешь другой вкус.  Этим рассказам можно посвятит целые часы видеозаписей, но...может как-нибудь будет настроение и расскажу об этом на своем ютуб-канале.
Now I want to tell you about my new opportunities that I’ve received here. The greatest thing is the Guangzhou Fabrics Market. I believe that you can’t find such a great variety of fabrics, materials and findings even in the Internet.  You can find millions of different types, styles and prints. I used to spend hours and hours studying the assortments of each department of that market. I wanted to buy everything. Every time I’m there I take hundreds of samples and now I’m the owner of a really huge collection of samples.
Today I’m not so overexcited, but my interest is still great. With great interest I study prints and textures, think of the items that can be made of those materials. Successful choice of materials is a half of success in my business and here in Guangzhou I can find a great variety of high quality materials to be used for making fashion clothes for my clients. 
А пока о возможностях, которые дал мне Китай. Самая огромная находка- это рынки тканей. Такого ассортимента тканей и фурнитуры, кажется нет даже на просторах интернета. Все настолько разное и интересное, что первое время я кидалась к каждому прилавку и рассматривала все-все-все. Мне хотелось скупить абсолютно все! И из каждого отдела я набирала пакет образцов, поэтому дома у меня завал таких сокровищ. Сейчас моя реакция уже не такая бурная, но интерес не пропал. Я с огромным удовольствием разглядываю принты и фактуры ткани, представляю,что из них можно сшить. Ведь ткани решают половину вопроса в моем деле, а здесь, в Гуанчжоу, я сталкиваюсь с огромным ассортиментом высококачественных тканей, из которых я отшиваю на заказ изделия моим клиентам.

Green landscapes and modern architecture of Guangzhou is a nice advantage of living here.  Steel and glass are so harmoniously fused with green parks. I enjoy it here a lot. Chinese people are really professional in keeping their city clean and beautiful. 
Like any other story, mine has some disappointments and terrible situations, but I got my lesson and move on. The main thing for me here is that I have a family and it’s the most precious treasure in my life. This big city doesn’t seem so intimidating when you feel love and support. My main discovery in China is the understanding of what is a family!   

Еще одним плюсом является современная архитектура и ландшафты Гуанчжоу. Сталь и стекло настолько гармонично соединяются с зеленью, что любоваться этим можно бесконечно. Таких ухоженных и благоухающих ландшафтов я не видела нигде, китайцы в этом мастера.
Как и в любой другой истории, так и у меня не обошлось без разочарований и ужасных ситуаций, я извлекла из них огромный урок и пошла дальше. Главное, что у меня есть семья, а это дороже всего на свете. И такой огромный мегаполис не кажется таким огромным и непокорным, когда тебя любят и поддерживают.
Главная моя находка в Китае- это то, какой должна быть моя семья!






No comments:

Post a Comment

Welcome to my blog!

Meet the Author

Fashion designer, AQUAMARINA fashion design brand developer, bespoke master, stylist, blogger.

Looking for something?

Subscribe to this blog!

Receive the latest posts by email. Just enter your email below if you want to subscribe!