May 15, 2015

Ideal coat

How often did you dream about perfect coat? You probably visited a lot of shops, tried hundreds of variants on. Feeling of something wrong appeared while you were looking into the mirror.

Как часто Вы мечтали об идеальном пальто? Долго бродили по магазинам, примеряя сотни вариантов, смотрели на себя в зеркало и понимали, что оно совершенно не соответствует Вашим запросам.


Such things also happen to me, but in my case it goes like this: design-fabric-template-coat! Here I’m enjoying new piece of wear, designed and made only for me and by me! This approach is a thing my clients like. They like the lightspeed of my creative reaction on their ideas. They like mutual understanding and ability to create something new, different from mass-market.

Такие ситуации со мной происходят очень часто, но в моем случае это все решается довольно быстро: эскиз-ткань- лекала-изделие. И вот, я наслаждаюсь новеньким изделием, сшитым и разработанным специально для меня мной же.
Такой подход нравится моим клиентам, им нравится скорость моего творческого реагирования на их бурные идеи, нравится, что мгновенно мы понимаем друг друга и у нас рождается, что-то новое, совершенно не похожее на то, что нам предлагает масс-маркет.
Stylists also like my approach to my work. Working with me they can offer their clients exclusive things in colors and templates. It allows them to create unique sets of things to wear and makes their work easier. 
This way I started to deal with stylist Elena. She applied to me to have original coat for her client. I offered variants and they chose the Dior style from the epoch ofJohn Galliano. God, I remember the Success of this collection. The same success should be the coat.

Мой подход работы с клиентами нравится и стилистам, у них есть возможность предложить своим клиентам эксклюзивность не только по цвету, но и по крою, что значительно облегчает процесс создание индивидуального гардероба для клиента.
Таким образом началось мое сотрудничество с Еленой. Она пришла с клиенткой, которой хотелось новое красивое пальто. Я предложила варианты, показала, что могу сделать, и выбор пал на пальто с стиле Диор из эпохи Джона Гальяно. Боже, я помню фурор, произведенный этой коллекцией, такой же фурор должно было произвести и это пальто.
The process of such coat production is very long and full of peculiarities. All the hard moments were tested on the models. Only after it I‘ve chosen the main and the lining fabrics of the needed colors.
Work on this coat has taken me completely out of life. I enjoyed designing the decorations and the way they hide the imperfections and underline the advantages. While the try on my client showed her anxiety about the exceeding pompousness of the sleeves, she also worried that it’s won’t be convenient for everyday life. After my clients’  anxiety I’ve given birth to an idea of making it removable.  Sometimes my clients’ doubts provide new decisions and lead me to the result that satisfies the client and reveal my professional skills.

Процесс создания такого пальто долгий и щепетильный. Все сложные моменты были отработаны в макете. Только потом для предложенной цветовой гаммы я подобрала основную и подкладочную ткань и фурнитуру.
Работа над пальто захватила меня с головой! Я с огромным удовольствием придумывала узор из клепок, думала о том, как оно подчеркнет фигуру, скроет недостатки. Во время примерки клиентка задумалась о том, что такие помпезные рукава могут быть не совсем удобными для повседневной носки. После этого у меня родилась идея сделать иx съемными. Иногда сомнения моих клиентов наталкиваю меня на новые решения, что приводит к результату, который показывает мой профессионализм и удовлетворяет желания клиента. Результат покорил меня, клиентку и стилиста.
To strengthen the unique style I’ve designed a dress that belonged to the same style with the coat and hides the imperfectness of the silhouette. 
Combination of fashion designers’ and stylists’ work is a complex approach to work with a client.  The stylist creates the conceptual idea of wardrobe, defines the clients’ type, well, the fashion designer is the one who can bring all the ideas to the real world.

В комплект к пальто было разработано платье, которое гармонирует с пальто по цвету и скрывает недостатки фигуры.
Соединение работы дизайнера одежды и стилиста- это комплексный подход в работе с клиентом. Стилист разрабатывает концепцию гардероба, определяет типаж клиента, ну а дизайнер способен воплотить идеи максимально точно, качественно и индивидуально.
The coat is made of blended fabric (cashmere+wool), the lining is made of natural silk. The dress is made of blended fabric  (wool, viscose, elastane), contains inner corset.

Пальто сшито из смесовой ткани (натуральный кашемир+шерсть) на подкладе из натурального шелка. Платье сшито из смесовой ткани (шерсть, вискоза, эластан) на подкладе из натуральной вискозы, в платье есть внутренний корсет.


No comments:

Post a Comment

Welcome to my blog!

Meet the Author

Fashion designer, AQUAMARINA fashion design brand developer, bespoke master, stylist, blogger.

Looking for something?

Subscribe to this blog!

Receive the latest posts by email. Just enter your email below if you want to subscribe!