January 7, 2015

Lace wedding dress

Lace is a magic material, that I like to work with. It’s like a book of fairy tales for me.

Кружевные свадебные платья.
Кружево- это волшебный материал, работа с которым для меня как книга со сказками.



I don’t remember what was my first lace thing, but I remember the feeling of joy while looking at it.
All those flowery tender weaves with beads that look like snowflakes behind the window. I suppose that every girl is taken away to her dream world while looking at laces.  
While studying at University I went to Saint-Petersburg to have my practical courses.  That time I met one of my teachers from Fashion Academy. She was employed at one of Wedding Fashion Boutiques and presented me pieces of atlas and real French laces as a gift. These pieces are still among my favorite materials. I use them only for very special cases, I carefully count the necessary amount not to spoil or waste even a little bit. These laces are madly priceless for me as they were the first expensive laces that I possessed. Nowdays I can have materials from very different price categories but the first love lasts forever. French laces – it’s my point of start. Comparing these laces with others I understand what the idea of each pattern is and what girl I can advice this type of lace.

Я не помню, какую первую вещь я сшила из кружева, но помню, как мне нравилось его разглядывать. Все эти витиеватые нежные узоры, в которые иногда вкрадываются бусины, или мелкий бисер, который выглядит как крупинки снега за окном. Я полагаю, что любую девушку, кружево уносит в свой мир фантазий.
Когда я училась в университете, и попала на практику в Санкт- Петербург, где я встретилась со своим  преподавателем из Академии Моды, которая на тот момент работала в салоне свадебной моды. Она презентовала мне отрезы атласа и французского кружева. Это кружево до сих пор  лежит среди любимых тканей, его я использую только в особых случаях, тщательно рассчитывая нужное количество, чтобы не было перерасхода.  Оно для меня безумно ценно, так как это первое дорогое кружево, которое появилось у меня. Хотя сейчас я могу себе позволить купить кружево различной ценовой категории, но именно то  остается фаворитом, с него началась моя история, моя кружевная сказка. Французское кружево  для меня это  точка отсчета, классика, сравнивая с которым, я понимаю какую историю хотели рассказать технологи создавая тот или иной узор, и какой девушке я могу посоветовать его.

Just Imagine that each pattern can have its own history.

А ведь каждому узору можно придумать свою историю.

In your dreams you imagine your wedding somewhere in Italy, on the green villa. You’ll need to choose the most tender lace and minimum of sparkling decorations. Everything must be exquisite.  If you want the ceremony perform along the colonnade and then go upstairs to your future husband than you’ll preferably choose more tight lace with reach decoration made of thinnest threads.  That moment you must look like a queen.

Вы представьте, что Ваша свадьба будет проходить где- нибудь на итальянской вилле, которая погружена в зелень. К свадебному платью нужно будет подобрать тончайшее кружево, с нежным рисунком и минимумом блестящей отделки. Все должно быть изысканно. А если Вы захотите во время свадебной церемонии проходить мимо колонн, подниматься по ступенькам к своему будущему супругу, то Вам подойдет кружево более плотное, богатое, вышитое тонким жгутом и мелкими бусинами. В такой момент Вам нужно будет быть королевой. 

Different types of silhouettes demand different patterns of lace. Can you imagine innumerous variants of dresses that can exist only for you? Millions!!! You can cover the whole dress with laces or you can make applications of it.  And each cases demand their own type of lace.
Each bride creates her own fairytale and her history. Dressestylist is full of this stories, there you’ll find great choice of lace wedding dresses. You’ll look like a Cinderella on her first night out or a Queen, if you like- a princess or an exquisite woman. As I said every image demand special type of lace. And it’s simple! You shall only let your fantasy take you to your lace fairy!

Даже определенному силуэту нужно свое кружево. Вы представляете, какое количество вариантов платьев может существовать лично для Вас? Множество! Вы можете полностью покрыть свое платье кружевом, а можете использовать кружевные аппликации для декора. Для первого и второго случая следует выбирать разные кружевные полотна.
И каждой невесте нужно подбирать свое кружево, свою историю. Именно таких историй полон Dressestylist, здесь огромный выбор кружевных свадебных  платьев. С такими платьями можно выглядеть и Золушкой на своем первом балу, и принцессой, и королевой, и изысканной женщиной, и нежной девушкой. Каждому образу можно подобрать свое кружево, свое платье. Это просто! Нужно только позволить своей фантазии погрузить Вас в вашу кружевную сказку.

No comments:

Post a Comment

Welcome to my blog!

Meet the Author

Fashion designer, AQUAMARINA fashion design brand developer, bespoke master, stylist, blogger.

Looking for something?

Subscribe to this blog!

Receive the latest posts by email. Just enter your email below if you want to subscribe!